série steampunk LARPů

Pravidla

publikováno 23.12.2012 (aktualizováno 06.01.2013)

Neherní

  1. Organizátor má vždy pravdu.
  2. Pokud jí nemá, hráči se řídí pravidlem číslo 1.
  3. V prostoru lomu je zakázáno kouřit, pít alkohol nebo užívat návykové látky.
  4. Veškeré neherní újmy na zdraví, ať už fyzické, nebo psychické hlaste organizátorům akce.
  5. Vždy berte ohled na bezpečí sebe i druhých.

Herní mechanismy

Rudá STOP!: Staré známé a všemi oblíbené pravidlo. Pokud bude hrozit vám (ne vaší postavě!) nějaké nebezpečí, či jen toho na vás bude dost a budete chtít zastavit hru (typicky během souboje vás protivník velmi silně udeří do  hlavy, a následně se na vás sesype banda jeho kumpánů, kteří chtějí dokončit dílo s tím, že jste „knockoutovaní“ na zemi) zakřičte nahlas Rudá STOP. Hra se pozastaví na tak dlouho, dokud se problém nevyřeší. Pokud jste poté stále schopni/ochotni hrát, scéna, která byla přerušena dopadne ve váš neprospěch! Toto pravidlo bylo zavedeno proti zneužívání možnosti hru zastavit.

Herní alkohol: Ve hře se můžete setkat s herním alkoholem, žádném případě se nejedná o reálný alkohol, pokud ho vypijete zachovejte se podle toho co by to s vámi udělalo ve skutečnosti. Pinta piva s vámi nic neudělá, ale po pár panácích vodky se začnete motat. 

Herní cigarety, doutníky: Ve hře je reprezentují lízátka. Prostě je lízejte dokud budete mít chuť. Potom je típněte do popelníku.

Herní sex: Pokud se s někým chcete herně vyspat, stačí jednoduše poskytnout pořádnou masáž (žena masíruje muže). Pokud zároveň někoho při „masáži“ přistihnete, chovejte se tak, jako kdybyste je skutečně vyrušili během sexu…

Herní pohlavní nemoce: Ve hře se také můžete potkat s takzvanými pohlavními nemocemi. Bude je mít jenom pár postav a jejich účinky jsou různé.  POHLAVNÍ NEMOCE NELZE LÉČIT !!!!!

Herní smrt : Ve hře, ve které můžete žít, můžete logicky také umřít. Co ale dělat když vás někdo zabije? Zajděte pak za vaším pravidlovým orgem  a ten vám řekne co a jak. Podstatné je ale vědět že téměř vždy se dostaví doktor. Na druhou stranu když postava umře, tak prostě umře. Takže pokud Vás někdo střelí do hlavy, nezmůže s tím nic ani ten nejlepší chirurg.

Herní jídlo: Na larpu bude v pátek večer a v sobotu ráno hrazeno jídlo. (Nečekejte však steaky 🙂 ) Jinak si v průběhu hry si budete moci nakupovat reálné jídlo, ovšem budete ho muset z části zaplatit i herní měnou.(Např. Párek v rohlíku-9kč a pár pencí). Reálné peníz za jídlo se vám zapisují na účet který na konci uhradíte (zaokrouhlujeme na desítky dolů ať nelovíte drobáky )

Herní rvačka: Budete se moci s někým poprat (jenom herně). Souboj proběhne tak, že danou osobu vyzvete a ona nesmí odmítnout (protože jste na ní právě zaútočily). Každý má sílu od 1 do x  ( většinou do/kolem 20 ), hráči kteří se chtějí prát utvoří strany (jejich počet není omezen). Můžete se spojit klidně dvacet na jednoho. Poté se vaše hodnoty sečtou a ti co mají víc zvítězí (+ DŮLEŽITÉ souboj se musí RP zahrát) Důsledky souboje se počítají podle rozdílů mezi hodnotami (pokud je rozdíl mezi 1-5 tak se nejspíše lehce zraní i vítězové) pokud je to ale rozdíl vyšší porážka je velice nemilá a bolestivá.Pokud je remíza na frak dostanou všichni víceméně všichni.

Herní zranění: Např. ve rvačce si zlomíte ruku. Tzn., Budete hrát, že ji máte zlomenou a vyléčit jí může (ale nemusí) doktor. S danou rukou nemůžete první půlhodinu vůbec pracovat (ani si sní, neotevřete dveře). A další půlhodinu nemůžete za pomoci této ruky vykonávat žádné těžké práce . V době zranění se vaše bojová schopnost snižuje o polovinu,zaokrouhleno vzhůru (takže když jste měli sílu 11 tak se sníží o 6).Prostě starý dobrý Šatrh Představte si že vaše zranění je skutečné a zahrajte ho.

Zbraně/zbroje

Zbraně

Palné: Na tomto LARPu jsou jako palné zbraně povoleny. Dětské zbraně NERF (není nutné barvit, ale uděláte nám tím radost). Jsou bezpečné, takže i zásah do hlavy si můžete počítat (na hlavu ale nemiřte, kdo bude mířit na hlavu dá své zbrani pac a pusu a už jí do konce hry neuvidí)

  1. Zásah zbraní NERF zahrajte tak, jak by to asi bylo při zásahu skutečnou zbraní
  2. Postavy, které zbraně mají mít se o tom včas dozví

 

Zbroje

  1. Některé postavy mohou v boji (při zásahu zbraní) vydržet více, než jiní.
  2. Lidé, kteří tuto schopnost mají o ní ví a nikomu není potřeba říkat ,,Hej, tebe jsem zasáhnul, jaktože neležíš!“
  3. Prostě pokud si někdo váš zásah nezapočítá, nemusíte kvůli tomu dělat vědu a nadávat lidem okolo.

Chladné: Zbraně musí vyhovovat standardům na běžných LARPech či bitvách. Musí být bezpečné,měkčené a zapadat do herního světa (žádné katany či gotické meče). Schvalujeme i vrhačky.

Starý Skot

Umírá Starý Skot. Všichni příbuzní a přátelé stojí okolo postele.
"Soused McCrosby je mi dlužen 5 liber," říká umírající.
"Vidíte, to je celý on. Do poslední chvíle má jasnou mysl", ozývá se jeho žena.
"Bratranci Ponsovi dlužím 30 liber," pokračuje umírající.
"Neposlouchejte ho," volá žena, "vidíte, že už neví co říká!"